Meditatie

wat kan het voor jou betekenen?
9

Je komt tot rust en tot jezelf

Je lichaam en emoties kunnen tijdens de meditatie diep ontspannen en herstellen van stress of emotionele pijn. 

9

Je spirituele transformatie versnelt

Regelmatig mediteren zorgt ervoor dat je dichter bij je essentie komt. Ook kun je oude blokkades gemakkelijker loslaten.

9

Stress, angst of depressie vermindert

Meditatie versterkt blijvend onze lichamelijke, emotionele en geestelijke stabiliteit en veerkracht.

Gratis Meditaties – speciaal gemaakt voor Jóu. 

Tot rust en tot jeZelf komen

Deze meditatie is een heerlijke meditatie om regelmatig te doen.

Je vindt weer ruimte om te ademen en “gewoon” te Zijn.. 

Jouw hart als poort naar je ziel

Deze enorm krachtige meditatie begeleidt je op een zachte manier naar het verder openen van je hart.

Je ervaart een gevoel van Thuiskomen, verbonden met de aarde zoals je dit nog niet eerder hebt ervaren.

Meditatie – als je eenmaal weet wat het voor je kan betekenen wil je iedere dag!

Je voelt je krachtig

Wanneer je iedere dag mediteert, wordt je gvoel van innerlijk kracht vele malen groter. Je bent niet (meer) zomaar omver te blazen.

Er is een innerlijke rust die blijft

Omdat je iedere dag je lichaam en emoties in balans brengt, komt er een innerlijke rut in je die niet meer weg gaat.

Je vindt focus en creativiteit

Je brein kan zich iedere dag diep ontspannen en weer opladen. Je vindt je focus en wordt creatiever dan ooit tevoren..

Ervaringen van mijn klanten

Bij mij vond er al een grote, belangrijke shift plaats na de challenge van Iris afgelopen september: het heeft mij geholpen de balans op te maken, mijn angst voor tekort los te laten en de stappen te nemen die hard nodig waren voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven. Het resultaat liet niet lang op zich wachten: een maand later bevond ik mij in een totaal andere energie!

Hierbij hebben haar fantastische meditaties mij ook heel erg geholpen om weer bij mijn zielskern te komen.

Madeleine Niepoth

BewustZijn in communicatie

Iris gaf mij het vertrouwen in mezelf terug. In kleine (grote) stapjes hielp ze mij de echte Nicolette te zien, met mijn talenten die ik nog niet kende.

Haar meditaties zijn zo krachtig en hebben steeds weer deuren geopend naar mijn innerlijke verborgen schatten.

Nicolette Kosterman-Delmee

Unieki - be the real you

Wil jij weten wat meditaties voor jou persoonlijk kunnen betekenen?

Veelgestelde vragen

Kun je mediteren als je geen meditatieruimte hebt?

Mediteren kun je in principe overal doen, waar je een klein beetje ruimte voor jezelf kunt maken. 

Wanneer je voor het eerst mediteert, besteed wat extra aandacht aan de plaats waar je gaat zitten. Het liefst een plek waar je elke dag ontspannen kunt zitten, zodat ook dit een vertrouwde gewoonte wordt. Besteed de eerste keer iets meer tijd aan het settelen. Maak er een plek van waar jij je welkom en veilig voelt. Hier heb je de volgende keren profijt van omdat de plek dan al is zoals je dat graag hebt.

Heb je geen plek in huis die echt alleen voor jou is? Kies dan een tijdstip, waarop deze plek meestal beschikbaar en rustig is. Bijvoorbeeld vroeg in de ochtend of later op de avond. Zeker in het begin zal rust belangrijk voor je zijn – als het later een gewoonte wordt, kun je ook met een beetje rumoer om je heen nog wel ontspannen.

Wat moet je doen als je iets anders ziet dan je in de meditatie hoort?

De meditaties die ik je gratis aanbied, zijn geleide meditaties of meditatiereizen.

Een geleide meditatie, ook wel visualisatie genoemd, is een innerlijke reis. Via een ingesproken tekst die je begeleidt, ga je in gedachten op ontdekkingstocht in jezelf.

Voor je begint, wil ik je graag mee geven dat er onderweg geen goed of fout is. Vertrouw je innerlijk, wat het je laat zien. Zeg ik bijvoorbeeld ergens dat je loopt maar jij ziet jezelf op een fiets of zwemmen, sta jezelf dit toe en kijk wat er gebeurt.

Terug naar het Hier en Nu - is dat belangrijk?

Na de meditatie begeleid ik je om rustig met je aandacht terug te gaan naar het Hier en Nu. Rustig en helemaal met je aandacht terug komen is hierin belangrijk, zodat je de positieve gemoedstoestand zolang mogelijk bij je kunt houden. Zorg er voor, dat je met je aandacht helemaal terug komt naar het Hier en Nu. Voel je lichaam, op een aangename manier. Ben aandachtig aanwezig.

Integreren van je Ervaringen

Je hebt de meditatie gedaan en daarna tijd genomen om goed terug te komen naar waar je Bent. Hierna neem je wat tijd om de belangrijkste dingen die je hebt gezien en ervaren op te schrijven.
Ongetwijfeld was het een prachtige en verrassende reis. Vaak “weten” we bepaalde dingen, maar wanneer je dieper op reis gaat in jezelf, kom je altijd nog een aantal verrassingen tegen.

Om je ervaringen te integreren in je dag en dagelijks leven, stel ik je voor om een dagboekje bij te houden. Hierin kun je schrijven en/of tekenen wat je hebt mee gemaakt, wat voor jou belangrijk was.
Dit kan natuurlijk ook op een los blaadje, maar we weten dat dit papiertje waarschijnlijk ergens tussen raakt of verdwijnt. Gebruik je een dagboekje, dan geniet je iedere keer dat je iets opschrijft of tekent, van dit mooie boekje. Daarnaast heb je aan het eind van meerdere meditaties hiermee een mooi aandenken aan al je reizen!

Ik kan niet elke dag mediteren. Werkt het dan ook?

Zeker, ook als je onregelmatig mediteert werkt het door. Heb je niet dagelijks de tijd om een gehele meditatie te doen, maak dan een afspraak met jezelf. Voel goed, welke regelmaat voor jou belangrijk is.

Plan een dag en tijdstip in en probeer je te houden aan deze afspraak met jezelf. Niet omdat het moet, maar omdat het fijn is! Het zal een afspraak zijn die je goed doet, waar je energie uit haalt.

En, beter af en toe mediteren dan helemaal niet!

Moet ik nog ergens op letten tijdens de meditatie?

Aandachtspunt is, dat het de intentie is om je er beter door te voelen. Merk je dat je gedachten donker of naar worden, kijk dan of je jezelf rustig terug kunt brengen naar het lichte, opwekkende in je. Zonder stress of druk, zoals je een angstig kind mee zou nemen, breng je  jezelf terug naar het licht.

Wanneer de zwaarte veelvuldig terugkomt en je merkt dat je het zelf geen plek kunt geven, overleg met me zodat we samen kunnen bekijken wat hierin wijsheid is.

De meditatie helpt je als eerste ontspannen. Door je aandacht op je ademhaling te richten, komen je lichaam en je geest langzaam tot rust.

In het algemeen zullen de meditaties je ook helpen om oude pijn, onzekerheid en dergelijke  los te laten. In het begin komt het daarom wel eens voor dat mensen intens reageren tijdens de reis. Wanneer dit voor jou geldt, hoef je hiervan niet te schrikken. De diepe ontspanning helpt je om je energie te laten stromen. Helpt blokkades op te lossen.

Dit oplossen kan emoties oproepen. Advies is om deze te laten stromen, zonder er teveel aan te hechten. Zie ze als rotsblokken in een rivier, die langzaam worden verpulverd terwijl de restanten meestromen met de rivier. De rivier blijft stromen, wast de blokkade als het ware weg tot de stroom helemaal vrij is.

Heb je al psychische begeleiding? Overleg voor je met de meditaties start, of dit de juiste keuze voor je is.

Ik val in slaap tijdens de meditatie. Helpt het dan wel?

Sommige mensen vallen in slaap tijdens een meditatie. Dit kan zijn omdat je moe bent. Of omdat het voor jou gemakkelijker is om de energie in je op te nemen als je slaapt.

Maak je in ieder geval geen zorgen. Blijf tijdens de meditatie rechtop zitten. Liggen kan je neiging om in slaap te vallen vergroten. val j de volgende keer weer in slaap? Sommige mensen vallen een aantal keren in slaap, voor ze er helder bij kunen blijven. De energie zal gewoon doorwerken en er komt vast een moment waarop je wakker blijft.

Ik zie weinig of niets. Wat nu?

Mediteer of visualiseer je voor het eerst, dan kan het zijn dat je nog niet veel zag maar dat het meer een gevoel was. Of je zag veel, maar voelde er nog niet veel bij. Hoe vaker je de tijd en aandacht neemt om een visuele meditatie te doen, hoe intenser de ervaringen gaan worden voor je.

 Maar ook als de intensiteit nog niet zo hoog is tijdens de meditatie, niet gevreesd want het werkt altijd positief door. Soms merk je dat gewoon pas later. Meditatie kan zijn als een vriendelijke mist. Als je er in loopt merk je weinig, maar na een tijdje ben je doordrenkt.

Ik heb psychische problemen. Is meditatie verstandig?

Ook bij psychische problmen kan meditatie zeer helend zijn. Maar, als je begeleiding hiervoor hebt, overleg eerst met je arts of andere hulpverlener. Dit is geen vervanging voor de therapie die je eventueel hebt en je kunt op deze gratis meditaties ook geen enkele aanspraak maken (zoals vermeld in mijn algemene voorwaarden).

Ervaringen van mijn klanten

Iris gaf mij het vertrouwen in mezelf terug. In kleine (grote) stapjes hielp ze mij de echte Nicolette te zien, met mijn talenten die ik nog niet kende.

Haar meditaties zijn zo krachtig en hebben steeds weer deuren geopend naar mijn innerlijke verborgen schatten.

Nicolette Kosterman-Delmee

Unieki - be the real you

Bij mij vond er al een grote, belangrijke shift plaats na de challenge van Iris afgelopen september: het heeft mij geholpen de balans op te maken, mijn angst voor tekort los te laten en de stappen te nemen die hard nodig waren voor een nieuw hoofdstuk in mijn leven. Het resultaat liet niet lang op zich wachten: een maand later bevond ik mij in een totaal andere energie!

Hierbij hebben haar fantastische meditaties mij ook heel erg geholpen om weer bij mijn zielskern te komen.

Madeleine Niepoth

BewustZijn in communicatie

Ben jij klaar voor een volgende stap - maar wat past nu precies bij je?